Keramik-katt

Orättvist att mamma får hitta på en massa skoj i skolan när jag är ensam hemma!

 

Fast hon saknar mig kanske mer än vad jag saknar henne?
Hon har i varje fall gjort en figur i keramik föreställande mig! :-)


Lämna tassavtryck här
Postat av: Sophia & Katterna

Det är klart hon saknar dig, mattar saknar sina pälsklingar så mycekt att det gör ont bara man är utan er i 5 minuter :)



SV: Ragdolls får gärna en liten "påse" på magen när de är unga som oftast försvinner när de blivit äldre och ragdolls växer lite otympligt så han kan verka lite runt fast han inte är det :-) Och några extra kilon är bara bra när man växer! :-) Det är farligare att vara för smal än för mullig när man växer.

Datum: 2010-03-15,Tid: 16:36:31
URL: http://royalicious.blogg.se/
Postat av: Heidi,Kattfamiljen.se

Vilken fin keramik figur :D tycker du har en duktig matte Alvin! Klart hon saknar dig massor när hon är iväg.



Sv: Ja ang den där urna kommentaren så var det verkligen osmakligt. Blev illa till mods. Tror att det var tillverkaren som skrev kommentaren. För jag mailade personen och sa att det där var inte en så trevlig kommentar osv och fick då ett svar att typ ursäkta, ville bara tipsa dom som har en katt som gått bort och men hoppas dina katter lever länge. Personen hette samma sak som tillverkarna.



Ja samma här, de kallt :( fast sol som tur är. Våra ragdolls väger 6kg och 7.75 kg. Det är just till den största som det är skitsvårt att hitta sele. Men nu har jag äntligen hittat en. Han på 6 kg kan ha vanlig sele så länge den inte är xs elr nått sånt. Hur gammal är Alvin nu och hur mycket väger han?

Datum: 2010-03-15,Tid: 16:36:31
URL: http://kattfamiljen.se/
Postat av: Siri, Blueberry och Wildberry

Vilken fin prydnadskatt! Vilken duktig matte du har! :) /Siri, Blueberry o Wildberry

Datum: 2010-03-15,Tid: 16:36:31
URL: http://www.SiriOBlueberry.blogspot.com
Postat av: Siri, Blueberry och Wildberry

Sv: Tack så mycket! Åh vad roligt, visst är det väl något speciellt med randiga katter? De är så vackra! /Siri, Blueberry O Wildberry

Datum: 2010-03-15,Tid: 16:36:31
URL: http://www.sirioblueberry.blogspot.com
Postat av: Siri, Blueberry och Wildberry

Sv: Wow, vilken bjässe. Min mamma hade också en stor lurvig vildkatt när jag var liten. Honom fick jag växa upp med, han var också väldigt stor :)



Visst är det härligt med doften av skog och mossa när en katt kommer in :) Tasskramar!

Datum: 2010-03-15,Tid: 16:36:31
URL: http://www.sirioblueberry.blogspot.com
Postat av: Sophia & Katterna

Pärla är nu ca 8 månader och har fortfarande sin lilla ragdoll mage, men revbenen känner jag tydligt också! Även fast hon redan väger 4.3 kg!! och ragdolls brukar växa tills dom blir runt 2-3 år gamla har jag läst!



Katterna tackar ;)

Datum: 2010-03-15,Tid: 16:36:31
URL: http://royalicious.blogg.se/
Postat av: Heidi,Kattfamiljen.se

Sv: Japp dom borde verkligen skämmas. Precis om dom annonserar på tex en kattsajt så kan ju dom som är intresserade klicka på annonsen.

Skriver man i någons privata blogg så känns det ju riktat mot den som har bloggen.



Ja våra Ragdolls är riktigt stora och härliga :)

Jag tror du kan kastrera honom nu. Han måste ju inte blivit könsmogen. Snarare skönare för honom och för er tror jag om han blir kastrerad innan. Finns dom som kastrerar kattungar innan dom säljs till och med.



Uppfödaren till våra pojkar sa att Ragdoll pojkar får en hängmage utan att dom behöver vara tjocka. Den kallas tigermage :) Skall eventuellt komma med i rasstandarden som jag förstått det. Båda våra har ett häng utan att vara tjocka.



Va härligt att Alvin också får mumsa på kyckling o sånt gott. Jag hade också möss innan men jag kopplar bort det och tänker på att katter är rovdjur och det är inte fel att ge dom möss. Men självklart skall man inte ge det om man inte vill.

Haha ja men Zigge fångar säkert en till honom ;)

Ja spannmål är ju verkligen inge bra. Det är väll lite mer protein i kattunge fodret har jag för mig men jag tycker royal har oförskämt bra rykte. Så himla bra är dom inte även om dom är bättre en tex friskies.

Datum: 2010-03-15,Tid: 16:36:31
URL: http://kattfamiljen.se/

Meddelandeformulär:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som kan se den)

Bloggadress/hemsida (om du har):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0