Konst och kattsand...

Idag har mamma och pappa varit på konstutställning. Hans Eliasson ställde ut.
Många fina träsnitt och oljemålningar. De flesta föreställde djur, främst hundar.

Nellie och djuren 1. 90x120 cm. Olja


Möte. 40x50 cm. Träsnitt

Man ser verkligen att de är gjorda med kärlek! :-)


Efter utställningen köpte de Ever Cleans kattsand. Tung som attan att släpa hem!
Mamma har fått många tips att just den ska vara väldigt bra. Vi får väl se!


Lämna tassavtryck här
Postat av: Heidi.Kattfamiljen

Fina tavlor.

Jorå här har du en matte som också tycker att ever clean är bäst mot lukt och klumpar bra! Personligen tycker jag nog att man skall välja uncented så slipper kissen lukta på stark parfym doft när den är på toa. Kan ju vara lite allergiframkallande både för kisse och människa.

Små katt tassar brukar uppskatta ever cleans mjukhet också :)

Datum: 2010-02-03,Tid: 16:22:54
URL: http://kattfamiljen.se
Postat av: Sophia & Katterna

Jaa, ormar och spindlar osv... Har dock ingen fobi för ormar eller spindlar men tycker dock inte om spindlar så mycket.

Vi har massor av ormar, huggormar också här där vi bor men hundarna vet att de är farliga och så fort en orm kommer in på tomten så springer våran Samojed och varnings skäller så vi vet det ;)



Dollar dödade en orm, dock en vanlig snok TROR jag förra sommaren. Vi var ute och gick och så helt plötsligt sprang han in i en buske och började brottas med en orm och innan jag han komma dit så gick han stålt med en orm i munnen, den var inte liten heller! Sökte igenom honom efter bett osv men han hade inte en skråma,bara ormen hade det.



Ever clean är jätte bra enligt mig.

Jag använder den kattsanden och det är 100% värt det.

Datum: 2010-02-03,Tid: 16:22:54
URL: http://royalicious.blogg.se/
Postat av: Sophia & Katterna

Jo, vissa huggormar är väldigt aggresiva.

Dock är inte huggormarna här omkring så aggressiva och så håller dom sig på sina territorium. Vi har så mycket igelkotte, mink och rovfåglar m.m som håller sig här omkring så de vågar sig inte för nära :)



Men man måste vara lite uppmärksam ändå.

Datum: 2010-02-03,Tid: 16:22:54
URL: http://royalicious.blogg.se/
Postat av: Sophia & Katterna

Jag såg din kommentar på Heidis blogg om Ever Clean sanden.

Dollar får alltid massor av saker fast in under tassarna men inte den kattsanden och han "skvätter" gjärna ut sanden över hela huset men jag kollade och använde en annan sand och lite minde, då gjorde han inte det.

Mina katter har inga problem alls med kattsands lukten, tvärt om, dom gånger jag har använt oparfymerad sand så blir Dollar sur och visar det stort, han gillar den parfumerade sanden, speciellt Lavendel sanden som Ever Clean har, eller hade eftersom att dom har ändrat den och nu är den katastrof.

Men i alla fall den är väldigt mjuk och fin och om du glömmer att byta på den någon gång så är det inte så viktigt för att den luktar knappt, och sen jag bytte till Orijen torrfoder så luktar den ingenting men om man har vart ute med katten så kan du torka av hans tassar när du kommer hem för att sanden suger sig gärna in i den våta pälsen under tassarna, men det är naturligt eftersom den är konstruerad att klumpa sig när det blir vått ;)

Datum: 2010-02-03,Tid: 16:22:54
URL: http://royalicious.blogg.se/
Postat av: Sophia & Katterna

Orijen har värken spannmål eller ärtor i sig.

läs på sidan om orijen: http://www.orijen.se/



Jag föredrar Orijen framför Royal canin. Mina katter fick magproblem av royal canin.

Om jag kommer ihåg rätt så är inte royal caning så perfekt om man kollar på innehållet. det är inte dåligt men inte bra heller enligt mig.

Datum: 2010-02-03,Tid: 16:22:54
URL: http://royalicious.blogg.se/

Meddelandeformulär:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som kan se den)

Bloggadress/hemsida (om du har):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0